Kort vecka

Standard

Måndag igen. Det har varit en annorlunda helg – intensiv men ändå vilsam, på något sätt. Vi har fått mycket tid för oss själva och njutit av varandras sällskap 😉 och det faktum att det är lite enklare att ta dagen som den kommer när det bara är vi två hemma.

15 ringde från konfalägret sent i lördags kväll. Hon sprudlade av glädje och verkade stortrivas. Vi ska hälsa på henne på söndag när lägret har besöksdag. Och inför det var det en del grejer hon behövde. Jag kunde inte låta bli att fråga om det möjligtvis var några mer skor som stod på listan 🙂 men det var  det inte. Däremot bomullsrondeller, topz och hårspray. Mitt ute i skogen? Ska bli spännande att se om hon kommer på nu under veckan att hon faktiskt inte behöver bry sig så mycket om frisyren och sminket…

Annars är det en kort vecka, vi är lediga på torsdag när 17 ska hämtas hem från Stockholm och sedan är det midsommar. Så det är väl lika bra att kasta sig ut i veckans jobb så att det blir klart snart. Det står en hel del möten på programmet alla tre dagarna, så det kommer nog att gå fort, misstänker jag.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. trevligt att lägret går bra. När jag var på läger med min bror fick jag ringa hem och be pappa hämta mig!Pappa, HJÄLP!

  2. Van vänjer sig fort vid korta veckor. Det har varit många den senaste tiden och nu känns nästan hen hel vecka ”för lång”.
    Ha en bra dag!

  3. Långa veckor här, det blir så när man är långtidssjukskriven. Det finns till slut inget att fylla dagarna med. Jag är så glad att jag har bloggen.
    Må gott och Kram. 🙂

  4. Det är väl klart att man måste ha lite hårspray i skogen , *fniss*, vad härligt att hon tycker att det är så roligt, spännande att åka dit och hälsa på kan jag tänka mig!!!!
    Kramizzzz

Kommentera

