Regn, regn…

Standard

Det har regnat hela natten. Vår pion, som har ett rekordår i år, hänger över buskstödet. Marken under är full av rosa pionblad. Det brukar alltid komma en natt med ihärdigt regnande varje år när pionen är som tyngst av alla utslagna blommor. Jag blir lika ledsen varje gång. Och lovar mig själv att stötta upp pionen mer rejält nästa vår, innan den börjar växa och bli ohanterlig. Hittills har jag inte lyckats i den föresatsen. Kanske nästa år?

Kärleken har precis smitit iväg till jobbet ett par timmar. Något som inte hör till vanligheterna, men det körde ihop sig rejält i fredags eftermiddag och det var saker som var tvunget att vara klara på måndag morgon. Så då är det bara att gilla läget. Själv ska jag fortsätta mitt korståg mot gamla, obearbetade surdegar i form av dammråttor, stryktvätt och allmänt röj. Det verkar som arbetslusten håller i sig skapligt idag med, så det är lika bra att passa på 🙂

Pion

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Här på Gotland bryter just solen genom molntäcket som hittills fördunklat grönskan och de glödande rosorna utanför min altandörr. lycka till med städningen och pionen, Prudie!
    Kram!

  2. Pioner är fint du! Luktade på en doftpion igår.

    Idag regnar det och dammråttorna ligger i tryggt förvar, under soffan skulle jag tro, och där får dom gärna ligga. 🙂
    Ha det gott.
    Kram 🙂

  3. Regn är min högsta önskan ännu en gång. Vi fick en liten skvätt natten till onsdag men den räckte inte långt. Jag vattnar och vattnar och vattenräkningen blir väl en stor rackare med många nollor på…….
    De där tråkiga sakerna som tvätt och städ går alltid mycket fortare när arbetslusten infinner sig men jag saknar den totalt idag. Stadsfest och ungdomar ute på stan till 02,30 både fredag och lördag har dragit ner på min sömn till ett minimum och jag är sååå trött. Det som inte blev gjort idag får jag väl ta en annan dag.
    Kram

Kommentera

