Skolavslutning

Standard

Idag springer studenterna ut här i stan. Jag jobbar i närheten av två av de större gymnasieskolorna och den minsta, så den här dagen brukar märkas. Jag brukar alltid ta en liten promenad runt kvarteret på lunchen och den här dagen är det något extra. Det är kul att titta på klänningar och blommor, på studentplakat och fantasifulla fordon av olika slag! Och så kommer ju minnena från min egen student farande.

Det blev ingen ”egen” skolavslutning för mig i år. Grundskolorna hade avslutning igår, dock utan 15 eftersom hon ju redan tagit sommarlov. Att gå på 17:s avslutning är inte ens att fundera på 🙂 Nä, man får väl ladda till nästa år när 15 slutar nian och året därpå när 17 tar studenten.

Och dessutom är det ju fredag – inte förglömma 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

4 responses »

  1. Vi har också en student i grannstaden och det är alltid lika roligt att se alla förväntansfulla och glada studenter! Visst har man desssutom egna minnen…
    Trevlig fredag önskar jag dig!

  2. Även jag har missat alla skolavslutningar. Jag hade hoppats på brorsönerna men de åkte på läger dagen innan sin avslutning och var hur lyckliga som helst för det.

    Önskar dig en skön och underbar fredag!

  3. Jag skulle ju varit på Student förra fredagen men sömnen, eller bristen på sömn, satte käppar i hjulen för det. Idag har skolorna haft avslutning här och även några igår, så vitt jag kunde se på ungdomar med blombuketter igår på stan. Mina barn är stora, och lillskruttan har några år kvar till sin skoltid.
    Nu ska jag sjunka ner i soffan och bara vara, det är så lyxigt att ha kvällarna fria.
    ha en skön fredag!

Kommentera

