Irriterad tisdag

Standard

Värmen sjönk lite igår kväll. Med en rejäl vädring gick det faktiskt att få ner inomhustemperaturen riktigt bra och det funkade hyfsat att sova. Ända till morgonskiftet i Kärlekens lilla sågverk började. Jag knuffade lite försiktigt, klappade lite och när jag inte fick någon som helst respons drog jag i med en rak höger vilket resulterade i att Kärleken vrålade AJ, klev upp ur sängen och åkte till jobbet. Irriterad? Jag? Näe, inte alls….jag funderar allvarligt på att flytta mina prylar in till 15:s rum som blir ledigt de närmaste fyra veckorna. Och snarksprayen som funkade så bra till att börja med verkar det nästan som han blivit immun mot. Grrrr….

Ett annat irritationsmoment är folk som inte svarar på inbjudningar. Varför måste man alltid ringa till en del när sista svarsdatum passerat? Klart att vi kommer, men det har varit så mycket just nu…..Men om det alltid är samma personer man får ringa till? Och om man har haft tre veckor på sig att svara? Och om man ofta har synpunkter på med vilken frekvens andra människor hör av sig/kommer och hälsar på? Grrrr…..

I kväll är det konsert igen – Musikgymnasiets sommarkonsert med 17 och ungefär 90 ungdomar till. Det är definitivt inget irritationsmoment. Fast just nu känner jag att jag skulle behöva köra ett boxpass eller nåt för att bli lite vänligare sinnad igen 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

5 responses »

  1. Godmorgon surpuppan.ha ha..hoppas du är gladare nu! Skämt åsido..jagvet hur förödande snarkningar kan vara..fy!
    När folk inte svarar på inbjudningar kanjag bli VANSINNIGT irriterad, det är både oförskämt och respektlöst att slarva med sånt…hur svårt kan det vara? Ett ja eller ett nej..det är ett samtal som tar fem eller tio minuter högst, men även folk som inte passar tiden kan driva mig rätt långt på vansinnets brant.
    Nu ska jag inte klaga mer, ha nu en riktigt fin tisdag/kram!

  2. oj, ja det låter som hemma i sängkammaren.Ska pröva snarksprayen på mannen.jag behöver något DESPERAT! 😉

    Ja, det är inte särskilt väluppfostrat att inte svar i tid, och trsit att man ska ringa och fråga om folk kommer.det borde ligga i deras intresse att svara *morr*

  3. Visst är det skönt att få hosta ur sig ibland!!!! Snarkningar kan man ju bli galen på, lustigt att inte sprayen hjälper, hm hm.
    Man måste ju få sova, det är ju bara så!!
    Sen tycker jag nog att om man får en inbjudan så svara man så fort som möjligt, vanligt folkvett tycker jag nog!!
    Kramizzz

Kommentera

