Nationaldagsfirande a la Prudie och 15

Standard

15 brukar fnissa lite ibland och säga att ”vår familj är nog lite udda, fast jag trivs rätt bra”. Och det är väl inte utan att man är böjd att hålla med henne. Testosteronfalangen har aktivt bidragit till nationaldagsyran idag. I två städer, t o m. 15 och jag har haft en helt annan approach…….Vi har

  • legat på studsmattan, tittat på svalorna och alla gröna körsbär i vårt träd och – inte minst – löst samtliga världsproblem och även filosoferat om livet och kärleken (och då menar jag inte Kärleken)
  • inte rensat ett enda ogräs
  • läst varsin bok – jag i hängmattan och 15 på studsmattan
  • försökt hitta på en nationaldagskatt – det gick inte
  • ätit glass på stans bästa glassbar
  • varit på Vesper (=aftonsång) i Domkyrkan – jo det är lite bråttom nu, inför konfalägret 😉

Lite udda kanske, men vi har haft kul 🙂

Och för att få min beskärda del av uniformer, fanor och parader tänker jag nu titta en stund på nationaldagsfirandet från Skansen. Innan det är dags att genomföra troppning av fanan. Är det nationaldag, så är det 🙂 

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Ni har haft en helt underbar dag, det ser jag det!!!!
    Nu skall jag också sätta mig framför tv:n och kika på hur nationaldagen har tett sig ute i vårt avlånga land!!!
    Kramizzzzz

  2. Bättre sätt att fira nationaldagen finns nog inte. Det låter skönt, borde ha gjort detsamma istället för att flänga runt bland ogräs och plantor,
    Nu är det natti natt från mig.

  3. Vilken underbar dag.
    Själv ställde jag väckaren på 1300 för att sola i två timmar. Sedan var det dax för jobbanattsömn igen.
    Imorron ska jag också plocka fram hängmattan och bara ligga och jäsa.
    Ha det så bra!

  4. Dottern och jag plockade ogräs. Efter möjligtvis 36 sekunder hade hon plockat färdigt. Pappa, detta var inte min grej…

Kommentera

