Heja Sverige!

Standard

Flamma stolt mot dunkla skyar…..

Näe, här är det inga dunkla skyar som gäller. Det är en fantastiskt sommarmorgon, 23 grader och sol! Jag har precis varit ute och hissat flaggan, som sig bör en dag som denna 🙂

Kärleken har precis gett sig iväg med nyputsade skor och reglementsenligt stuk på baskern. Jag ska strax skaka liv i 17 som till sitt stora förtret inte fick följa med sin far idag. 17 var dubbelbokad och hade glömt att lämna återbud till det ställe som han har lovat ska gå i första hand. Så testosteronfalangen jobbar på varsitt håll idag.

Själv tänker jag rensa ett ogräs eller två (kan bli tre också rentav), njuta av det fina vädret och bara vara. Det tycker jag också är ett sätt att fira på! Man måste ju inte prompt vara ute bland folk och vifta med små flaggor. Det här helt OK att ligga på studsmattan och tänka på fosterlandet oxå 🙂

Heja Sverige!

FLagga

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Ja jag började värma upp studsmattan redan igår kväll….och en meditationsstund på mattan, studsvariant eller vanlig, borde faktiskt ingå varje dag – oavsett onsdag eller inte…

  2. Även här skiner solen från en klarblå himmel. Har inte hissat någon flagga idag, men funderade på att ta fram min skånska fasadflagga men det blev inget med det. Ligga och fundera lite är underbart om det sedan är i hängmattan eller på studsmattan kvittar bara man får/kan göra det.
    Ha en underbar Nationaldag!

    Heja Sverige!

  3. En militär man förstår jag?
    Det är helt ok att inte tänka alls idag – vilodagen du vet. 🙂

    Fin flagga har du.
    Kram 🙂

  4. Vi har firat i lugnets tecken, helt underbart!!!!! Vattenkrig, fika och bara vara, det är inte helt fel!!!!
    Kramizzz

Kommentera

