Flocken samlad

Standard

Äntligen! 15 kom precis innanför dörren efter en kväll på stan med sina kompisar och buss hem alldeles på egen hand. Man måste ju släppa iväg kidsen hemifrån, men det är svårt att koppla av till 100% innan alla har kommit till rätta. Mycket enklare när de är borta hela natten (om det är under kontrollerade former, förstås) då går det bättre att koppla av.

I morgon ska vi fira fosterlandet. Hur har jag inte riktigt bestämt ännu. 17 och Kärleken är ute på uppdrag större delen av dagen så 15 och jag får väl hitta på något. Vi kanske kan spåna fram en fosterländsk katt rentav 😉

Natti, natti alla bloggisar!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

4 responses »

  1. Just nu är alltid något av barnen på vift och jag bara kan inte koppla av helt! När jag väntar hem sågon kopplar jag in ett sjätte radarsinne som ligger på lur och spanar…
    God natt!

  2. Jag är lyckligt lottad med ungdomar som har partners och tillbringar sin tid antingen här hemma eller hos pojkvännerna. T.o.m studentungdomarna ratar camping utanför skolan och champagnefrukosten och det är så skönt att de vågar gå mot strömmen.
    Ha en trevlig nationaldag! Jag är så tråkig att jag ratar firandet till förmån för blomplantering…….
    Kram!

Kommentera

