Tell me why….

Standard

…… I don’t like mondays…..snurrar i huvudet. Inte konstigt egentligen, att man inte gillar måndagar, alltså. Men å andra sidan är det ju en kort vecka (precis som de kommande två också är för min del, insåg jag igår), så det ska väl gå att ta sig igenom den här måndagen också.

Det märks att terminens sista två veckor har börjat – ständiga aktiviteter utöver plan för båda ungdomarna. Och mycket kostym för 17:s del. Men det är ju kul att det är någon i familjen som sliter på sin kostym 😉

Det ser ut att bli en fin dag. Jag ska försöka tranportera min något ledbrutna kropp till saltgruvan snarast. Jag är nere i en kostnad på 200 kronor per jumpapass nu, så det går åt rätt håll. Men kroppen verkar inte fattat att stretching ska göra att musklerna inte gör så ont dagen efter…Eller också är det jag som stretchar för lite.

Simma lugnt därute 🙂 Snart är det ledigt igen!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Ja, det är verkligen mkt aktiviteter för barnen just nu.Snart får både vi och dem en välförtjänt semester 🙂

Kommentera

