Terminens dyraste jumpapass?

Standard

Köpte terminskort på Friskis i vanlig ordning när terminen började. Av olika anledningar (inte så mycket latmask faktiskt, snarare olust) så har det bara blivit ett pass jumpat hittills den här terminen. Och med tanke på att terminskortet kostar 600 kronor så blir det ett väldigt dyrt jumpapass. Frågan om det inte är rekord, rent av?

Kärleken har tjatat, klappat, lirkat, mutat…ja han har provat precis allt för att få mig att sätta igång igen. T o m erbjudit mig sitt sällskap. Nu hör det till saken att han kör två intensivpass i veckan och att jumpa med honom….nä….jag vill inte ha någon nära-döden-upplevelse där på jumpagolvet. Jag vet ju hur jag funkar – jag KAN bara inte ta det lugnt om han är där….hans blotta närvaro kommer att göra att jag tar i för hårt. Ibland är jag envisare än en gammal get, eller två…

Nu har jag bokat in två pass i veckan fram till i början på juli, när jumpan tar sommarledigt. Med den taktiken tänkte jag att mina knän långsamt skulle anpassa sig till jumpan igen. För det är knäna som är problemet insåg jag på mitt senaste jumpaförsök. Kondisen och styrkan är det inget fel på…Dessutom kommer jag ner i en snittkostnad på ca 65 kronor per pass. Det känns rätt OK, tycker jag….

I dag har jag varit iväg och kört ett pass efter jobbet – så nu är jag nere i en kostnad på 300 kr/passet. Det artar sig! Sedan hoppas jag att vi kan köra något medelpass i veckan tillsammans i höst. För det är kul att träna ihop 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. För flera år sedan skaffade jag ett kort på badhuset. Kommer inte ihåg vad det kostade (det var företaget som betalade med friskvårdspengar), och jag har hitills ALDRIG använt det.
    Så frågan är om inte jag slår ditt rekord. Du har ju i alla fall börjat göra något åt saken (vilket gör mig en smula avundsjuk).

    ”Jag ska sluta skjuta upp saker – från och med i morgon.”

  2. Jag har inte heller fått gympat lika mycket denna termin men eftersom arbetsgivaren står för 60% av kostnaden känns det drägligt! Men i höst, då är det nya friska tag;-))

  3. jag får 1700 i friskvårdsbidrag från min arbetsgivare – det räcker till halva gymkortet….men det nyttjar jag å andra sidan mycket flitigt…så på något vis så går det nog ihop sig totalt sett, tror jag.

  4. Oj, jag tycker du är duktig ivarje fall… 😉 Själv kommer jag inte iväg alls på någon jumpa… Den motion jag får är den på cykeln som jag tar fram någon gång i veckan… Jag är nog alltför bekväm för att motionera, har liksom inte blivit beroende av det.. Kramis och ha en fin dag!

Kommentera

