Go och gla’….

Standard

Lika grått och mulet idag, kan jag konstatera efter en titt ut genom fönstret. 15 är redan på språng, 17 har sovmorgon och Kärleken har precis vacklat upp ur sänghalmen. Själv har jag helt plötsligt inte så bråttom iväg eftersom det möte jag skulle startat dagen med hastigt och lustigt blev inställt.

Det verkar som det var flera som saknade den lediga måndagen igår! Och att döma av kommentarerna på mitt inlägg så lutar det nog åt att vår gemensamma del av bloggosfären har beslutat att genast återinföra Annandag Pingst som helgdag igen. Med bibehållen ledighet på 6 juni, så klart 🙂

Endorfiner lär ju ska vara bra för humöret – idag ska jag utsätta mig för en dubbeldos. Gymmet på lunchen och jumpapass på Friskis efter jobbet. Sedan vore det väl själva den om jag inte skulle skina som en liten sol när jag återvänder till familjen ikväll….

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

5 responses »

  1. Jag saknade inte den lediga dagen! Men nu när det allmänna tillståndet är normalt igen vore det inte fel med ledighet!

  2. Go och glad – kexchoklad, som vi säger i mina trakter.:)

    Herregud, du är ju ett föredömme när det gäller träning. Jag simmar 1000 meter i veckan och klappar mig på axeln för det. 🙂
    Ha det gott.
    Kram

  3. Ja antingen är du störtpigg eller så dyker du ner i soffan *skrattar*.
    Duktig är du i varje fall!!!
    Kramizzzz

Kommentera

