Ge mig Annandag Pingst tillbaka!

Standard

Vad var det för stollig idé att ta bort Annandag Pingst som röd dag? Hur kunde man komma på något så tokigt? Även om jag är marschnörd och tycker mycket om uniformer, parader och fanor….men just nu idag, måndag morgon spelar det ingen som helst roll att det är ledigt en dag om två veckor. Jag vill vara ledig NU!

Vore man ledig idag skulle man ju nästan kunna står ut med tanken på att det är en gråmulen måndag….

Saltgruvan’s calling – jajajaja…..I’m on my way – om än ytterst motvilligt 🙂

Pingstliljor

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Hejsan!
    Ja alla röda dagar välkomnas eftersom arbetsveckan är mer lagom lång då.
    Hoppas måndagen blir bra ändå! Kramis

  2. Instämmer med alla om att denna dagen återigen måste bli en röd helgdag, vad är det annars för vits med att ha annandag pingst kvar. Eller har man inte det kanske?
    Vad är det annars för mening med att fira Pingst om vi inte får vara lediga på Annandagen också.
    Hoppas att DU får en bra måndag ändå. Hälsningar från sjuksängen.

  3. Jag blir inte heller klok på detta, kändes helt vansinnnigt idag när alla barnen skulle iväg till skolan och allt var som en vanlig vardag. Mina minnen från denna helg är att det var en efterlängtad och härligt försommarhelg, och nu är den borta, till vilken nytta????????
    Kramizzzz

Kommentera

