Mors dag

Standard

Har precis pratat med min mamma, så här på Mors Dag. Hon vill inte bli uppvaktad med presenter och sånt –  ”jag kan väl få en present en annan dag, när du själv känner för att ge mig en och inte den dagen affärsmännen har sagt att jag ska ha en present”. Den ramsan har jag hört ända sedan jag var liten. Så någon present blir det inte. Idag. Men ett telefonsamtal klarar hon 😉 så nu har jag precis pratat bort en liten stund.

Själv har jag inte blivit särskilt uppvaktad, men det är OK. Jag fick en puss på kinden av Kärleken i morse, följt av orden ”jag vet att du inte är min mamma, men du får en puss ändå på mors dag”. 15 gav mig en kram och 17 är inte hemma alls på hela dagen, så det blir nog ingen present där heller. Men – jag följer i min mammas fotspår i det avseendet…det behövs inte några presenter, det räcker så bra med några vänliga ord och en kram 🙂

Här kommer en hälsning till alla mammor på Mors Dag (och kanske lite särskilt till Ordalaget):

Mors dag

Vi är bäst!!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

3 responses »

  1. Håller med din mamma, jag tar gärna emot presenter, bara så där, men morsdag, känns lite krystat. Här har vi egentligen familjedagar på morsdag och farsdag, men i dag bidde det inte så. Det måste alltid bokas familjedagar när man har familj med en bonde, det kommer inte nån helg eller semester för bönder, varje dag är arbetsdag. Min gube har inte vant sig vid att ha familj, så man måste lära honom att ta sig tid för oss, hans familj, så är det och det finns hopp, även för honom.
    Ha en trevlig kväll!

  2. Håller i princip med! Vill man visa lite omtanke kan man ju göra det vilken dag som helst! Frågan är bara hur många som spontant kommer ihåg att göra det;-))Har en arbetskamrat som är jätteirriterad på det här med alla hjärtans dag och menar att jag kan ge min fru röda rosor vilken dag som helst. Men han erkände att hittills har det aldrig hänt…
    Ha en fin kväll!

  3. För några veckor sedan så kom dotra stickandes med en jättesöt blomma, ”bara för att”, som hon sa, och det gör mig så väldans glad.
    Kommer så väl ihåg min kära mamma, när jag frågade vad hon önskade sig på mors dag, på den tiden var det en stor dag, det ritades teckningar i skolan till mamma och finkläderna sattes på, men min mamma sa alltid ”en kram och en fin teckning”!!!! Det är något som jag sedan har fortsatt med och nu även vår dotra kör med, varvid 14-åringen hade svarat dotra ”mamma jag vet vad du kommer att säga, finns det något annat”????
    Ja de är underbara de små liven!!!
    Kramizzzz

Kommentera

