Gäsp

Standard

Funderar allvarligt på att krypa till kojs snart. Det har varit en intensiv helg. Även om jag (som vanligt, höll jag nästan på att skriva) inte tycker att jag har hunnit något så har det hänt saker precis hela helgen.

En kväll i goda vänners lag med mat och vin kräver också sitt – allra helst när man bara MÅSTE sortera lite, eller rättare sagt ett helt berg tvätt, mitt i natten, när man kom hem. Klockan sprang fort i natt….men mysigt var det….Tack och lov funkade min vanliga strategi att bara dricka läsk och vatten efter middagen – ingen avec, ingen grogg, inget extra glas vin när tallriken är tom. Bara vatten, vatten, vatten….Så jag slapp iaf ont i håret idag – alltid något!

Men nu lockar sängen något alldeles kolossalt. Får se hur länge jag orkar hålla i boken innan jag tappar den. Max tre minuter känns det som…..

Natti, natti alla bloggvänner 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

5 responses »

  1. Här avslutar jag min runda. Klockan är 00.24 och man är lite seg. Jag dricker också vatten, vatten, vatten, det är en bra strategi. Men klart, ett par gånger om året ”glömmer” man det gärna… 😉
    Gonatt!

Kommentera

