Sommarmorgon

Standard

Solen skiner, det är vindstilla och termometern står på 25 grader. Rena sommarmorgonen! Jag är halvvägs genom frukosten, veckans första kopp kaffe väntar, men snikade till mig en liten stund här först. Familjen sover, men snart måste jag få fart på alla tre – det är mycket på programmet idag.

17 ska banka bastrumma på stadens gator och torg. Vi andra tre har lite ärenden att fixa med och tänkte också kolla rättningen i leden i orkestern mellan varven 😉 Ikväll ska vi hälsa på hos goda vänner och äta middag. Och innan dess ska vi försöka hinna med lite av allt det där man behöver hinna med en vanlig lördag. Ni vet…sortera tvätt (och då menar jag tvätt och inte ”tvätt”), dammsuga lite och så.

Önskar alla bloggisar en härlig lördag i solen 🙂

Bastrumma

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. En typisk lördag med andra ord. Tvätt, städ och handel. Själv så får jag leva efter devisen ”Den som spar han har”…….Jag har städningen kvar. Men det fixar jag idag.
    Ha en skön söndag, kram!

Kommentera

