Aj…idag?

Standard

Tränade på gymmet i tisdags. Jag har känt av armar och axlar en del, men inte så farligt. Däremot undrade jag hur den nya magmaskinen skulle kännas dagen därpå….men den kändes inte alls! Mystiskt……Inte förrän idag – när jag knappt kunde dra ihop kroppen för att lyfta den över sängkanten. Huwa, så stelt och ömt! Och det bästa av allt är att det är gymdags idag igen. Härligt 😉

Annars är det en mulen fredag. 15 pallar sig iväg till skolan idag, 17 är hemma en dag till. Han har en intensiv helg framför sig och det är lika bra att han tar det lugnt så att förkylningen inte börjar om igen. Dessutom vägrar han kålrot och alkoholhaltiga drycker står inte på menyn än 😉

Ha en härlig fredag 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Det är knepigt med träningsvärk att den kommer några dagar efter. Man tror att man har klarat sig men så plötsligt…
    Ha en fin fredag!
    Kram

  2. Nej, inga AJ idag!
    Jag tycker att det kan vara lite skönt att ha träningvärk i magen, jag vet att det låter galet. Men det är precis som om då vet jag att jag gjort ett bra jobb. 🙂

  3. Har du sett reklamen för ett bälte man har runt magen som vibrerar. Jag känner en som testade det i 10 minuter och kunde inte röra sig på en vecka.
    Inget att skratta åt men jag skrattade som en idiot när han berättade det.

    Ha en fin fredag.
    Kram 🙂

Kommentera

