Solig onsdag

Standard

Ännu en natt med ostörd nattsömn har förflutit 🙂 Undrar just vad det är i den där sprayen egentligen? Det kanske är något som knockar mig istället?

Solen skiner och kvicksilvret har letat sig upp til 15 redan nu. Det verkar bli en fin dag. Och det innebär att det kommer att bli ruggigt varmt i mitt lilla krypin på femte våningen, precis under taket. Man får väl utrusta sig med solglasögon, paraplydrink och strandkläder och sätta upp ett frågande ansikte om någon från ”skuggsidan” undrar. ”Vadårå? Skulle DU klara 26 graders värme utan tillbehör?”

Ha en bra onsdag därute 🙂

  

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Vad glad jag blir att sprayen funkar, det märkliga här är att sprayen är slut så nu har vi sovit två nätter UTAN snarkspray!!!!!! Bara att hålla tummarna!! Guben kanske tror att han sprayar fast han inte gör det……………..man vet aldrig hur hjärnan funkar!!!!
    Kramizzzzz till en toppendag!!

  2. Då här vi samma värme i vårt krypin. Fast jag är bara på andra våningen och har ett jättekontor! Det är nämligen så att vårt kontor är ett gammalt hus från 1940 eller så; det var aldrig tänkt som kontor, så ytorna är en aning feldimensionerade! Det där med paraplydrinken låter bra, har du förslag på innehållet?

  3. Hahaha…snälla…kan du inte göra det.
    Och så lägger du ut en bild här på bloggen…gärna en med chefens min också 😉
    Ha det bra i dag och glöm inte cocosoljan!

Kommentera

