Ingen konsert :-(

Standard

Det blir ingen konsert ikväll. Stackars 17 är genomförkyld och det funkar bara inte. Lite trist eftersom det var en stipendiekonsert och han skulle visa upp sig precis själv tillsammans med en pianist 😦

Nåväl, det går flera tåg. Förhoppningsvis har det lättat till i morgon, då är den andra av två konserter. Annars får han hämta sitt stipendium i morgon (och det fixar han nog) och sedan visa upp sig i ett annat sammanhang i början på juni. Så det löser sig. Men lite trist är det, han har lite otur ibland, stackarn. Är det inte foten i kläm så är det hosta och snor 😉

Och jag fick en hel kväll ledig – undrar just vad jag ska göra med den? Något hittar jag säkert på, man brukar ju inte behöva sparka sig trött på kvällarna direkt….

Brassinstrument

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

5 responses »

  1. Inte omöjligt alls…kiltkarlen behöver ju inte ta omvägen över DVD.n först….fast å andra sidan är det ju helt OK att ha honom kvar där, för framtida bruk 🙂

Kommentera

