Strykning

Standard

Att stryka är bland det tråkigaste man kan ägna sig åt, tycker jag. Min mamma äääälskar att stryka – hon tycker om att ”göra fint” och till hennes favvosysselsättningar hör således förutom strykning även ogräsrensning och kantskärning av rabatter. Vissa egenskaper hoppar absolut över minst en generation 😉 Jag avskyr strykning, ogräsrensning och kantskärning av rabatter. 15 visar inga göra-fint-tendenser än så länge, snarare göra-fult-anlag eftersom hon gärna lagrar det mesta på golvet i sitt rum……..

En nackdel med vår och sommar är att nästan alla kläder man använder måste strykas. Så det har jag gjort nu. En bra stund på eftermiddagen. Och haft urtråkigt, således. Jag tycker därför att jag har gjort mig förtjänt av en stund i hängmattan (det blåser för mycket där studsmattan står). Så det blir det nu.

Strykbräda

Undrar förresten om mamma har något för sig om en vecka 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

13 responses »

  1. Om din mamma är ledig nästa vecka så kanske hon vill komma hem till mig ett slag? Jag lovar att bjuda henne på whisky och äpplen om hon stryker min tvätt. Det står kilovis och väntar… Tror du hon skulle vara intresserad?

  2. Inte omöjligt…hon är pigg på det mesta…får hon dessuotm komma ut och resa lite blir hon SÅ glad….men hon dricker inte whisky, det har hon gjort en gång och då blev hon så fnissig så pappa skämdes och ledde hem henne på stubinen…

  3. Jag lånar gärna hem din mamma oxå. Men vad ska jag erbjuda…? Trädgårdsvisning på jobbet kanske, hon kanske t om kan rensa lite ogräs? Hoppas du fick en skön stund i hängmattan, Kram!

  4. Stryka är gräsligt tråkigt. Jag gör det aldrig i förväg utan först när plagget ska användas. Blri tyvärr oftare sommartid…
    Ha en bra kväll!

  5. Nej, strykning hör verkligen inte till livets njutningar, roligare kan man ha, men som sagt ibland är det ett måste!!!
    Kramizzzz

  6. OK alla! Jag pratar med mamma på tisdag och sedan kanske vi kan göra upp ett schema. Hon är väldigt lätt att ha med att göra, tycker det mesta är kul, men tål inte så mycket starkt…däremot gärna kaffe och en liten kaka 🙂

  7. Strykning är verkligen en syssla som man mer än gärna överlåter åt någon annan…sorteringen är betydligt trevligare ;-)Kramis

  8. Ja stryker sällan, helst aldrig och rabatter ska inte skäras några kanter på, nej, de ska vara runda och ojämna i kanterna så det blir lite liv i trädgården, ogräset kväver jag med andra växter men ett och annat drar jag upp när jag passerar, dock ligger jag inte på knä en dag. Se hur det gick med rabarberlandet, det grävdes bort istället. Men svärmor låter väldigt lik din mor, hon tycker också att städning är roligt, så som dammtorkning, matt-tvätt, (för hand, men oj så chockad hon blev när jag slänger mattorna i tvättmaskinen!) och annat pyssel där hemma. Här kan man ofta skriva sin autograf i möblerna, ”H was here, (but Märtagreta wasn´t)” Nej, roligare roligheter finns, helt klart överens med samtliga talare.

Kommentera

