Susannas lista

Standard

Vojne, vojne…nu har man blivit utmanad på en lista igen 🙂 Inte helt lätt, men jag gör ett försök….så här blir det:

Fyra arbeten jag har haft i mitt liv
1) Snabbköpskassörska
2) Kontorist
3) Dansmusiker
4) Pianolärare

Fyra filmer jag kan se om och om igen
1) Tjejen som visste för mycket
2) Ombytta roller
3) Gudfadern – alla filmerna
4) Indiana Jones och de fördömdas tempel (iaf inledningsscenen med Harrison Ford i vit smoking och orkestern som spelar ”Anything Goes”…)

Fyra städer jag har bott i
1) Köpenhamn
2) Trondheim
3) Belfast
4) Kiel
Förklaring: Några ställen jobbet har fört mig till, en gång eller flera gånger, kortare tid eller längre tid.


Fyra TV-serier jag gärna ser
1) Dexter
2) Desperate Housewifes
3) Anna Pihl
4) Matador
 

Fyra ställen jag vill åka till
1) San Fransisco
2) Tokyo
3) Sydafrika
4) Hong Kong


Fyra webbsidor jag besöker dagligen
1) WordPress
2) Aftonbladet
3) nlife.se
4) Yahoo

Fyra favoriträtter
1) Vällagade, enkla fiskrätter
2) Grillat kött med grillade grönsaker
3) Lever Anglaise
4) Skaldjur i de flesta former


Fyra ställen där jag trivs
1) Hemma
2) På konsert
3) På biblioteket
4) I vänners sällskap

Fyra personer jag vill träffa
1) Alla mina bloggvänner – förstås! Och det räcker och blir över till de andra punkterna oxå 🙂
2) –
3) –
4) –

Fyra personer jag vill utmana att svara på enkäten
1) Vem som helst av mina bloggisar som känner sig manad!
2)
3)
4)

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

5 responses »

  1. Du har fått se dig omkring i världen. Själv så har jag alltid bott i Sverige och så lär det nog förbli om inget oförutsett inträffar.
    Som en trevlig miljonär eller nåt sånt…….
    Ha dé gott. Jag ska strax kvälla så jag säger GodNatt.

  2. Roligt att läsa.
    Dansmusiker och pianolärare, vilka härliga yrken. Jag älskar musik. 🙂
    Irland har jag alltid velat till, hur var Belfast?
    Lever är supergott!
    nlife vet jag inte vad det är, ska in och kika.
    Gillar dom 4 ställen där du trivs. Gott. 🙂

  3. Belfast var spännande – Irland i sig är ju väldigt grönt, men Belfast var bitvis grått och ganska smutsigt…det märktes att läget varit spänt länge på Nordirland. Men det fanns fina guldkorn också och den vilda norra havskusten på Irland är något speciellt..Och alla människor – jättetrevliga! Jag vill gärna åka tillbaka och se mera 🙂

  4. jättekul läsning! efter alla dessa listor kan man fortfarande bli överraskad! Nytt för mig är att du kan spela piano…städerna du bott i är också nyhet…

  5. Jodu…jag är en kvinna full av mysterier 😉 Och bara för att ställa till det ännu mer så kan jag avslöja att piano inte är det enda instrument jag hanterar. Det är inte ens mitt huvudinstrument…

Kommentera

